четвртак, 30. мај 2024.

Шапић: Социјална политика, велики инфраструктурни пројекти, али и чување националног интереса приоритетни су за Београд

Социјална политика је област у којој сам највише успео да урадим као градоначелник Београда и све социјалне и бесплатне мере, међу којима су ваучери, бесплатан боравак у вртићима и бесплатни уџбеници, појефтињење карата јавног превоза, бесплатни базени, укидање листа чекања за персоналне асистенте и личне пратиоце и друге, мултипликоване су у односу на оно што сам започео као председник општине Нови Београд. Уложена су буџетска средства, више од 150 милиона евра, које смо другачијом политиком и приоритетима успели да обезбедимо, рекао је председник Привременог органа Александар Шапић.

– Буџет Града Београда пуни се захваљујући плаћању пореза, што раде Београђани, и сматрам да то треба да им се враћа на мало другачији начин. Није мој циљ „напуцавање” профита предузећима, како би директори имали за аутомобиле, путовања, репрезентације, већ је поента да они вишак новца одмах инвестирају или да врате Београђанима на неки други начин. То је моја политика и мислим да смо ту највише урадили. Београд се убрзано развија, велики су инфраструктурни пројекти, али брига о људима је важна и не смемо никако да заборавимо људе – казао је Шапић гостујући на телевизији Блиц и РТС-у. 

Људима које сам сусретао на терену и који су тражили нешто, увек сам говорио онако како јесте и дешавало се да кажем да нису у праву и да нешто не може да се уради. Тамо где је могло, увек сам помогао и то је била моја обавеза, осећајући увек у таквим ситуацијама и највеће лично задовољство, рекао је Шапић. 

– Зато контакт са људима и све социјалне мере остају и надаље важан део моје локалне политике – истакао је Шапић. 

Прича о загађењу, на којој инсистирају неки опозициони челници, чиста је демагогија, јер овај проблем не може да буде решен једним ударцем или пљеском, нагласио је. 

– Загађење је процес који се решава годинама и то онако како ми радимо: за годину дана очекујемо да сва возила у ГСП-у буду на гас, мењамо котларнице које су на мазут или угаљ, смањује се број аутомобила у центру града и, дакле, све време радимо на томе. Све остало је апстрактна прича – навео је Шапић.  

Шапић је нагласио да је прошле године у мају наш народ задесила највећа трагедија, не рачунајући ратни период.

– О неким стварима сам ћутао, јер сам сматрао да о томе не треба да говорим. Та трагедија је већа од свих наших дневно-политичких тема и сматрао сам да бих тим чином наставио срамну политику. У једном моменту су сви заборавили оне којима је било најтеже – рекао је Шапић.

Град чини много тога да се повећа безбедност деце, рекао је Шапић, те навео да томе доприноси пројекат комунално-безбедносних станица. У питању је 107 објеката који ће бити постављени широм града, а неки већ јесу. Са тим објектима ће преко видео-надзора бити повезани вртићи и школе. 

– Узели смо један од најмодернијих софтвера на свету који препознаје оружје и нагле покрете. Имаћемо посебне градске службе које ћемо финансирати и које ће обилазити вртиће, дворишта школа и паркове. Тиме ћемо растеретити београдску полицију и допринети да се родитељи комотније и безбрижније осећају. То је озбиљан и велики пројекат и након његовог спровођења Београд комунално и безбедносно више неће бити исти – нагласио је Шапић.

„Малим метроом”, новим мостом, највећом набавком нових возила за јавни превоз суштински ће се изменити саобраћајна слика града, који више неће бити исти, истакао је Шапић. 

– За време мог мандата, проширивани су велики булевари и одвојене жуте траке, како би се побољшао проток саобраћаја, а у периоду јесени и зиме очекујем близу 700 нових возила у јавном превозу. Пројекат „малог метроа”, односно тунела који спаја простор око Економског факултета до Панчевачког моста, представља капиталан саобраћајни пројекат за Београд. Данас је незамисливо да од Вишњичке улице до центра Новог Београда стигнете за шест-седам минута, а то ће овај пројекат омогућити. Када сам ступио на функцију градоначелника, пројекат за нови савски мост је био готов, али сам био мишљења да је то неодвојиво од пројекта „малог метроа”. Када бисмо имали нови мост, сав саобраћај би стизао на простор бивше железничке станице и ту би настао велики проблем без тунела. Због тога смо убрзали припрему изградње „малог метроа”, тако да мислим да ће током јуна започети радови на реализацији оба пројекта – поручио је Шапић. 

Метро, као национални и капитални пројекат, промениће и слику Србије, а не само града. Други важни пројекти за Београд су ЕКСПО, национални стадион, пруга, железничка станица, обилазница. Међутим, његов лични ангажман највише се видео у пројектима који се тичу изградње нове аутобуске станице и „малог метроа”, који су сада убрзани. Нагласио је да све о чему је говорио јесте мерљиво.

– Мислим да би свако ко се кандидује морао да има иза себе мерљиве резултате на основу којих се препоручује – нагласио је председник Привременог органа Града Београда.